Open menu Open menu

Ota hetki iisisti

Ihmiset ovat digitaalisten laitteiden vuoksi kaiken aikaa saatavilla, eivätkä aivot silloin saa hetkenkään rauhaa. Tutkimusten mukaan jatkuva netissä pyöriminen, keskeytykset ja multitasking tekevät ihmisistä keskittymiskyvyttömiä ja stressaantuneita.

Helsingin Sanomat halusi nostaa asiaa esiin lukijoidensa keskuudessa kirjoittamalla aiheesta laajan artikkelin. Haasteemme oli – miten saisimme käyttäjät pysähtymään jutun äärelle pois verkon jatkuvasta hälinästä? Voisimmeko demonstroida asiaa sisällön lisäksi myös käyttäjäkokemuksen kautta?

Suunnittelimme verkkojutun, jonka voi lukea vain ilman verkkoyhteyttä. Artikkelimme aukeaa käyttäjälle vasta kun hän sulkee internetyhteytensä. Näin jutun lukemisen aikana lukija ei pääse harhautumaan verkon hälinään.

Rauhoittumalla, rentouttamalla – toivottavasti jo jutun lukemisen aikana – pää ja koko kroppa alkavat toimia taas paremmin. Sydämen syke laskee, hengitys rauhoittuu ja stressihormonit alkavat korvautua mielihyvähormoneilla. Osoitamme tämän kampanjassamme lukijalle hänen oman kokemuksensa kautta.

Ota hetki iisisti. Kokeile itse:

Tulokset

Kampanjan rentouttava offline-verkkoartikkeli on ollut myös lukijoiden mieleen:

– Viikon luetuin verkkoartikkeli

– 5900% enemmän artikkelin avaajia kuin keskimääräisellä verkkojutulla

Tärkeintä oli kuitenkin se, että saimme ihmiset pysähtymään laatujournalismin äärelle, siitähän Helsingin Sanomissa on lopulta kysymys.

Projektissa mukana

Juuso

Kemi

Creative CEO

twitter linkedin

Jussi

Pohjola

All-seeing COO

linkedin

Seuraavaksi

Teosto

Brändin ydin syntyi syvimmistä tunteista