Open menu Open menu

Anna brändin kukoistaa

Fluidit kehittää ja myy ohjelmistoja, joilla voidaan simuloida ja suunnitella veden- ja lämmönjakeluverkostoja sekä viemäri- ja hulevesijärjestelmiä, tavoitteenaan ratkaista suurten kaupunkien väestönkasvun rajoittamien resurssien ja ilmastonmuutoksen aiheuttamia haasteita.

Ohjelmistojen kehityksen lisäksi Fluidit jakaa huippuosaamistaan tarjoamalla alan konsultaatiota ja koulutusta. Vaikka tuote ja osaaminen ovat huippuluokkaa – oli haasteena tavoittaa kohdeyleisöt sekä erottua markkinoilla. Brändi piti saada huokumaan kansainvälisillä markkinoilla sitä potentiaalia, jota sen osaaminen edusti. 

kuva-1
kuva-2
kuva-3
kuva-4
kuva-5
kuva-6

Aivan ensimmäisenä muutimme perspektiivin, josta asioita käsitellään – teknisten ominaisuuksien fiilistelyn sijaan puhutaan siitä, mitä niillä voidaan saavuttaa.

Let cities thrive

Aloimme maalata suurempaa kuvaa – kysymys ei ole vain vaikka jätevesijärjestelmästä, vaan terveemmästä yhteiskunnasta ja paremmasta tulevaisuudesta. Tehokkaammat verkostot ja resurssien säästäminen takaavat osaltaan kaupunkien kukoistamisen, jonka vuoksi ”Let cities thrive” -slogan syntyi – viestimään suoraan Fluiditin tarkoitusta. Kun tähtäin on korkealla, on visuaalisen ilmeen seuraattava mukana ja annettava yrityksestä uskottava ja arvokas vaikutelma.

Jos sivusto ei viesti laatua – mitä se kertoo tuotteesta?

Fluidit.comin tarkoitus on toimia alustana ohjelmistojen esittelemiselle ja myynnille sekä asiakkaan oman sisällön julkaisulle.

Aiemmat sivut eivät vastanneet laatumielikuvaa kehityksen kärjessä toimivasta innovaattorista. Tarve verkkosivustolle, joka viestisi totuudenmukaista ja luotettavaa kuvaa alansa erikoisosaajasta, oli todellinen. Brändiuudistuksen myötä sivusto tarvitsisi muutakin kuin kasvojen kohotuksen – se pitäisi ajatella kokonaan uudelleen.

Tuotteet esiteltiin hyvin insinöörimäisesti ominaisuudet edellä, joka kyllä kiehtoo loppukäyttäjää, muttei välttämättä vakuuta investoinneista päättävää päätöksentekijää. Tämä ratkaistiin kertomalla tuotteista hyödyt edellä, jotka näillä ominaisuuksilla saavutetaan. Samalla sivusto kertoo aiempaa selkeämmin ja kattavammin mitä Fluidit tekee ja ennen kaikkea miksi.

Sivuston tekninen toteutus tapahtui myös Staartin toimesta WordPress-alustalle. Teknisessä toteutuksessa on kiinnitetty erityistä huomiota sisältöjen päivityksen helppouteen ja sivuston rakenteen joustavuuteen tulevien muutosten varalta. Asiakas oli tiiviisti mukana sivuston kehityksessä suunnitteluvaiheesta aina julkaisuun asti.

Käy katsomassa miltä valmis sivusto näyttää

kuva-1
kuva-2
kuva-3
kuva-4

Projektissa mukana

Samuli

Sala

Proactive Account Director

linkedin

Juho

Saine

UI/UX AD

linkedin

Marika

Mykrä

Senior developer

Seuraavaksi

FM-Haus

FM-Haus tarvitsi itsensä tavoin mukautuvan brändin