Ei ole helppoa löytää jalansijaa ja erottautuvuustekijöitä mammuttimaisten toimijoiden ja byrokraattisen ajattelun dominoimalla kentällä – rakennusalalla.
Pieni, mutta kokenut FM-Haus on kuitenkin valinnut oman polkunsa kuljettavaksi ja jalostanut puurakentamisen osaamisensa sille tasolle, että kokonaisen toimialan toimintatapoja uskalletaan ravistella. FM-Hausin ylivoimainen vahvuus on moduulirakentamisessa. Puurakenteiset moduuliratkaisut ovat ekologisia ja terveitä, edullisia ja nopeita valmistaa, ja – mikä parasta – uudelleenkäytettäviä.
Oli luonnollista nostaa puun mukautuvuus ja moduliratkaisuiden muokattavuus FM-Hausin selkeäksi pääviestiksi.
Ajattelu lanseerattiin rohkeasti julistamalla, että kertakäyttörakentaminen on aikansa elänyt. Yrityksen slogan ”Kestävää rakentamista” kotiuttaa väittämän FM-Hausille.
Mukautuvaisuus tehdään näkyväksi heti FM-Hausin tunnuksessa – nimikirjaimet F ja M elävät moneen venyvän, kolmiulotteisen muodon sisällä.
Sama vertauskuva toistuu alabrändien, Tilamestari ja Mestaritalli, tunnuksissa. Muutoksen esittäminen staattisella pinnalla on lähtökohtaisesti haastavaa, mutta FM-Hausille erityisen tärkeää. Yhtenä elementeistä onkin monikäyttöinen sommittelumalli, Kausikello, joka on yksinkertainen ja helposti sovellettava tapa esittää erilaisia sisältöjä rinnakkain. Johdonmukaisesti käytettynä vakiintunut sommittelumalli toimii myös vahvana visuaalisena tunnisteena.
Senior developer