Open menu Open menu

Kertakäyttöbrändäys on aikansa elänyt

Ei ole helppoa löytää jalansijaa ja erottautuvuustekijöitä mammuttimaisten toimijoiden ja byrokraattisen ajattelun dominoimalla kentällä – rakennusalalla.

Pieni, mutta kokenut FM-Haus on kuitenkin valinnut oman polkunsa kuljettavaksi ja jalostanut puurakentamisen osaamisensa sille tasolle, että kokonaisen toimialan toimintatapoja uskalletaan ravistella. FM-Hausin ylivoimainen vahvuus on moduulirakentamisessa. Puurakenteiset moduuliratkaisut ovat ekologisia ja terveitä, edullisia ja nopeita valmistaa, ja – mikä parasta – uudelleenkäytettäviä.

Oli luonnollista nostaa puun mukautuvuus ja moduliratkaisuiden muokattavuus FM-Hausin selkeäksi pääviestiksi.

Ajattelu lanseerattiin rohkeasti julistamalla, että kertakäyttörakentaminen on aikansa elänyt. Yrityksen slogan ”Kestävää rakentamista” kotiuttaa väittämän FM-Hausille.

kuva-1
kuva-2
kuva-3
kuva-4
kuva-5
kuva-6

Mukautuvaisuus tehdään näkyväksi heti FM-Hausin tunnuksessa – nimikirjaimet F ja M elävät moneen venyvän, kolmiulotteisen muodon sisällä.

Sama vertauskuva toistuu alabrändien, Tilamestari ja Mestaritalli, tunnuksissa. Muutoksen esittäminen staattisella pinnalla on lähtökohtaisesti haastavaa, mutta FM-Hausille erityisen tärkeää. Yhtenä elementeistä onkin monikäyttöinen sommittelumalli, Kausikello, joka on yksinkertainen ja helposti sovellettava tapa esittää erilaisia sisältöjä rinnakkain. Johdonmukaisesti käytettynä vakiintunut sommittelumalli toimii myös vahvana visuaalisena tunnisteena.

Vieraile yhden FM-Hausin projektin Pikku-Finlandian sivustolla

Projektissa mukana

Maarit

Lumme

Project Manager

linkedin

Samuli

Sala

Proactive Account Director

linkedin

Jonne-Pekka

Stenroos

Brand / Concept Designing AD

instagram linkedin

Anssi

Koskinen

Visualist AD

instagram linkedin

Marika

Mykrä

Senior developer

Seuraavaksi

Eau de Pori

Hittikampanjatuote jota pullotetaan edelleen