Porin kaupunki tilasi asukasmarkkinointikampanjan jatkamaan aiemmissa menestyskampanjoissa tutuksi tullutta rakkausteemaa. Aiemmin Pori on tullut tutuksi markkinointitempauksista ja teoista, kuten brändiuudistus, rakkauskirje ja hajuvesi, mutta tällä kertaa yksinkertainen sanaleikki avasi kokonaisen maailman ja parisuhteen muututtua Porisuhteeksi – kampanja löysi suuntansa.
Tekojen sijaan tällä kertaa panostettiin mainosfilmisarjaan, jossa Joonas Nordmanin kanssa yhteistyössä luotu Porin kaupunginjohtajaan perustuva hahmo, Porisuhdeneuvoja, tekee parhaansa parantaakseen soittajien Porisuhteita – hyvin porilaisella tavalla. Viiden videon sarjan lisäksi Rakastuporiin.fi-sivustolle luotiin Porisuhdetesti ja muuta rakkausteemaista sisältöä. Osana kampanjaa julkaistiin myös Olet kuin ohdake -runokirja sekä Porisuhdeneuvojan parhaista lasautuksista kangaskasseja.
Kampanjan tulokset löivät ällikällä aivan kaikki – ensimmäisen kahden viikon aikana videot keräsivät orgaanisesti yli 4 miljoonaa katselukertaa, Yle teki kampanjasta jutun, Maikkari esitti ensimmäisen videon ja lähes kaikki suurimmat lehdet kirjoittivat kampanjasta. Kampanja huomattiin aina eduskunnassa saakka.
katselukertaa
Senior developer