Open menu Open menu

Äl ny, ol ny, hei ny!

Porin kaupunki tilasi asukasmarkkinointikampanjan jatkamaan aiemmissa menestyskampanjoissa tutuksi tullutta rakkausteemaa. Aiemmin Pori on tullut tutuksi markkinointitempauksista ja teoista, kuten brändiuudistus, rakkauskirje ja hajuvesi, mutta tällä kertaa yksinkertainen sanaleikki avasi kokonaisen maailman ja parisuhteen muututtua Porisuhteeksi – kampanja löysi suuntansa.

Täsmähoitoa Porisuhdekriisiin

Tekojen sijaan tällä kertaa panostettiin mainosfilmisarjaan, jossa Joonas Nordmanin kanssa yhteistyössä luotu Porin kaupunginjohtajaan perustuva hahmo, Porisuhdeneuvoja, tekee parhaansa parantaakseen soittajien Porisuhteita – hyvin porilaisella tavalla. Viiden videon sarjan lisäksi Rakastuporiin.fi-sivustolle luotiin Porisuhdetesti ja muuta rakkausteemaista sisältöä. Osana kampanjaa julkaistiin myös Olet kuin ohdake -runokirja sekä Porisuhdeneuvojan parhaista lasautuksista kangaskasseja.

Tulokset yllättivät

Kampanjan tulokset löivät ällikällä aivan kaikki – ensimmäisen kahden viikon aikana videot keräsivät orgaanisesti yli 4 miljoonaa katselukertaa, Yle teki kampanjasta jutun, Maikkari esitti ensimmäisen videon ja lähes kaikki suurimmat lehdet kirjoittivat kampanjasta. Kampanja huomattiin aina eduskunnassa saakka.

Yli 4 miljoonaa

katselukertaa

kuva-1
kuva-2
kuva-3
kuva-4

Käy katsomassa kaikki jaksot ja testaamasi oma Porisuhteesi:

Projektissa mukana

Juuso

Kemi

Creative CEO

twitter linkedin

Jussi

Pohjola

All-seeing COO

linkedin

Juho

Saine

UI/UX AD

linkedin

Marika

Mykrä

Senior developer

Seuraavaksi

Satakunnan hyvinvointialue

Millainen maakuntaeläin on brändiuudistus?