Porin kaupunki tilasi asukasmarkkinointikampanjan jatkamaan aiemmissa menestyskampanjoissa tutuksi tullutta rakkausteemaa. Aiemmin Pori on tullut tutuksi markkinointitempauksista ja teoista, kuten brändiuudistus, rakkauskirje ja hajuvesi, mutta tällä kertaa yksinkertainen sanaleikki avasi kokonaisen maailman ja parisuhteen muututtua Porisuhteeksi – kampanja löysi suuntansa.
Tekojen sijaan tällä kertaa panostettiin mainosfilmisarjaan, jossa Joonas Nordmanin kanssa yhteistyössä luotu Porin kaupunginjohtajaan perustuva hahmo, Porisuhdeneuvoja, tekee parhaansa parantaakseen soittajien Porisuhteita – hyvin porilaisella tavalla. Viiden videon sarjan lisäksi Rakastuporiin.fi-sivustolle luotiin Porisuhdetesti ja muuta rakkausteemaista sisältöä. Osana kampanjaa julkaistiin myös Olet kuin ohdake -runokirja sekä Porisuhdeneuvojan parhaista lasautuksista kangaskasseja.
Kampanjan ykköskaudella Porisuhdeneuvoja vastasi porisuhde-haasteidensa kanssa painivien ihmisten puheluihin. Jaksoissa käytiin läpi porisuhteiden koko kirjo: salainen, olematon ja kipinää kaipaava porisuhde sekä poriamoria ja porinvaihto.
Ensimmäinen kausi oli niin valtava menestys, että jatkoimme Porisuhdeneuvojan saagaa kakkoskaudella – syntyi The Porisuhdeneuvoja Show, jossa käytiin läpi humoristisissa videoissa Porisuhteen tukipilareita.
Kampanjan tulokset olivat käsittämättömät. Videot räjäyttivät keskustelun käyntiin niin radiossa kuin tv-lähetyksissä, lehtien palstat olivat pullollaan aiheeseen liittyviä uutisia ja sosiaalinen media oli täynnä Porisuhdeneuvojaa. Pelkästään Porin kaupungin omissa kanavissa videoita on katsottu orgaanisesti yli 8 miljoonaa kertaa.
katselukertaa
Senior developer